ماه تولد ماه آپریل الماس است ای بدان مفهوم است که متولدین ماه آپریل برای طرفدار جواهرات با الماس بودن دلایل محکم تری دارند. در اینجا ما پانزده حقیقت بسیار جالب را درباره ی الماس ها و تاریخچه ی آنها گرد آوردیم:

 

 

 

  1. مثل همیشه پشت پرده ی هرچیزی یک داستان نهفته است در این امرهم با توجه به آنچه از باور مردمان رومی یونانی گزارش شده است این تکه ی فوق العاده از زمین توسط خدایان خلق شده است و یا و یا تراشه های شهاب سنگ ها هستند، همچنین مردمان روم باور داشتند که سرنزه ها با تراش داده شده اند ( شاید این داستان اولین اتحاد ما بین عشق و الماس بوده )
  2. الماس کوچک درخشان فوق العاده ای که می شناسید ممکن است در حدود یک بیلیون طول عمرش باشد و حتی در بعضی موارد بیش از سه بیلیون سال.
  3. مکان حقیقی که الماس ها شکل می گیرند در واقع در حدود 100 مایل زیر زمین است.اگر متعجب هستید که چگونه بشر به این عمق دست پیدا کرده است باید متذکر شوم که الماس به وسیله فوران آتشفشان ها به سطح زمین می آیند.
  4. تنها عنصر موجود در الماس کربن است، تحت فشار و گرمای بسیار زیاد ساختار پیوندهای آن تغییر کرده و بسیار قوی تر می شود به گونه ای که در نهایت ساختار کریستالی و نایاب و زیبای الماس را پیدا می کند.
  5. اگر می خواهید بدانید که کلمه الماس اولین بار از کجا آمد؛ در واقع باید گفت از کلمه یونانی ” آماداس ” که به معنی شکست ناپذیری و یا نابودی ناپذیر، گرفته شده است.
  6. تنها یک الماس می تواند یک الماس دیگر را بشکند و یا در آن خراش ایجاد کند، این بدان معناست که که الماس ها از جمله سخت ترین اجسام هستند.
  7. تاریخ نشان می دهد که الماس ها حتی در سال های قبل از میلاد، در اوایل قرن چهارم نیزدر هند به عنوان با ارزشترین اجسام شناخته می شدند، الماس ها در اوایل قرن پس از میلاد جمع آوری و تراش داده می شدند یک نقل قول زیبا از پاینی ناتورالیست رومی وجود دارد که می گوید ” الماس ها با ارزش ترین اجسام هستند نه فقط به جهت آنکه سنگ ارزشمندی هستند بلکه نسبت به تمام اجسام در کل دنیا “.
  8. مجسمه های مذهبی متعلق به هندوهای باستانی بر روی چشمانشان الماس می گذاشتند و بر این باور بودند که الماس می تواند از کسی که آن را می پوشد مراقبت کند.
  1. ” الماس قدرت و جرعت می بخشد” فرهنگ باستانی سالیان دور بر این باور بودند و بر اساس همین باور در مسابقات از الماس برای پوشش استفاده می کردند و یا حتی شاه نیز الماس را بر روی زره خود می پوشید و وارد میدان جنگ می شد.
  2. مردمان متعلق به قرون وسطی بر این باور بودند که الماس توانایی شفا بخشی و بهبودی بیماری ها را در گستره ای از بیماری های روحی و روانی را دارد.
  3. منابع الماس در طول زمان تغییر کرده است، منبع اصلی الماس در دنیا هند بود. در اوایل 1400 بود که الماس هندی در نواحی دورتری مثل ونیز و حتی سایر شهرهای اروپایی پیدا شد. در سال های 1700 برزیل به بزرگترین منبع الماس تبدیل شد ودر سال های 1800 این منبع در آفریقای جنوبی بسیار عظیم بود اما امروزه منابع الماس در تمامی دنیا وجود دارند.
  4. کولینن نام بزرگ ترین الماسی که تا کنون کشف شده است بود این الماس وزنی در حدود 3106 قیراط و یا 1.33 پوند که از معدنی در آفریقای جنوبی کشف گردید، صاحب معدن آن را به شاه ادوارد تقدیم کرد در نهایت آن الماس تبدیل به 9 قطعه ی بزرگتر و 100 قطعه کوچکتر شد.بزرگترین قطعه ها که سه عدد بودند در برج لندن به عنوان جواهرات شاه معرض نمایش گذاشته شدند.
  5. 1477 بود وقتی که اولین بار از حلقه االماس برای نامزدی استفاده شد، آن حلقه توسط ارکدوک ماکسیمیلیان فرمانروای استرالیا به ماری اهل برگندی تقدیم گردید.
  6. حتی زمین شناسان متخصص نیز قادر به تشخیص الماس آزمایشگاهی از الماس معدنی بدون استفاده از تجهیزات حرفه ای نیستند. آزمایشگاه الماسی را خلق کرد که همان ساختاری که الماس معدنی دارد را در بر دارد.
  7. یکی از فوق العاده ترین حقایق در مورد الماس : یک سیارهه که عمدتا از تنها عنصر کربن ساخته شده است و 3/1 آن الماس خالص است که در سال 2004 در راه شیری کشف شد.  این سیاره در مداری است که نزدیک ستاره می چرخد. این سیاره به نام ” 55 Cancrie ” این ستاره به نام ترانه ای معروف از گروه بیتلز به نام ” لوسی با الماسی در آسمان ”  لوسی گذاشته شد.