شگفت انگیزترین جواهرات تاریخی در تمام دنیا

 

25

انگشتر زمرد پرنسس دیانا :

پرنسس دیانا یک نماد برجسته است، تعجبی ندارد که جواهر سلطنتی که او می پوشید که هم اکنون در دستان کیت میدلتون  kate middleton ) )   قرار دارد به میزان 38.488 $ قیمت گذاری شده است، این انگشتر توسط پرنس چارلز به دوشیزه دیانا اسپنسر در هنگام نامزدی داده شده بود جدا از قیمت واقعی اش. این انگشتر از نظر تاریخی قابل توجه است.

 

 

 

 

  1. گل سینه پوسته صدف شکل ماری ملکه رومانی:

در زمانی ماری ملکه رومانی مالک این گل سینه سنبلیک که از پوسته صدف ساخته شده است به عنوان نماد تاج گذاری برای پرنسس ماری بود، این جواهر توسط  C. Feberge ساخته و متعلق به تاریخ سلطنتی روسیه است.

 

 

 

 

  1. گردنبند زمرد و الماس ملکه ماری جوزف :

    این قطعه جواهر فوق العاده زمانی متعلق به آخرین عضو خانواده سلطنتی ایتالیا بود. ملکه ماری جوز ( Marie Jose ) او به داشتن کلکسیون گسترده ای از جواهرات که شامل این گردنبند نیز بود ، شهرت داشت. این گردنبند دارای 50 زمرد و تعداد زیادی الماس است که توسط  Van Cleef and Arpls ساخته شد.

 

 

 


  1. الماس فیل :

    شامل زمرد، سنگ کریستال و الماس است، این قطعه در مجموعه کریستی در لندن به مزایده گذاشته شد در لندن و حتی زمانی هم به عنوان زیور آلات برای فیل مورد علاقه یک مهارجه هندی خریداری شد.

 

 

 

 


  1.  الماس قلب شکل بی نظیر:

    این قطعه ی جواهر، یک الماس قلب شکل که وزن اش 56.15 قیراط است که به طور استاندارد توسط الماس Cullinan  تراش خورده است، الماس  Cullinan  هم اکنون در کلکسیون جواهرات تاج بریتانیایی قرار دارد و به مبلغ متحییر کننده 11 میلیون دلار فروخته شده است. آن الماس بخشی از کلکسیون فوق العاده جواهرات بود که در ماه می سال 2011 در معرض خرید عموم قرار گرفت، کریستی ( فروشنده آن ) آن الماس را به عنوان ( عشق در یک نگاه ) نام گذاری کرد و در روز ولنتاین از آنن بازگشایی کرد.

 

 

 

 


  1. گل سینه پاپیونی سلطنتی Eugenie :

    این گل سنه متعلق به Fracois Kramer  بود در سال 1855، آن اصالتا به عنوان یک پاپیون نقش برجسته دارای الماس تراش اروپایی که از معدن استخراج شده بود ساخته شد. ناپلئون سوم آن را برای همسرش امپراطور یوگینی ساخت، Henri Loyrette  مدیریت موزه لوور یک مزایده خصوصی برگزار کرد با مجموعه کریستین در نیویورک برای این منظور که آن قطعه را به سرزمین مادری اش فرانسه در 22 آپریل سال 2008 بازگرداند.

 

 

 

 


  1. گوشواره های قطره الماس هری وینستون:

    این گوشواره هافقط به دلیل قیمت سنگینشان ارزشمند نیستند بلکه آنها به دلیل اینکه برای یک سوپر استار هالیوودی ساخته شده اند بسیار با ارزش هستند با ارزش 60 قیراطی و 4 الماس که به پلاتین مذین شده اند و از نزدیک دیدنشان دور از انتظار است.

 

 

 

 

 


  1. گردنبند الماس ناشناس:

    به مرکزیت الماس 8.19 قیراطی قلب شکل، صاحب این گردنبند فوق العاده با ارزش ناشناس باقی مانده است.

 

 

 

 

 


  1. الماس Riviere ملکه مری و مروارید La Peregrina :

    این قطعه به قیمت تخمینی  1.828.224 دلار است که متعلق به ملکه مری اولین خانم حکم ران در ان زمان بوده است. این گردنبند را به عنوان یکی از خاص ترین جواهرات که دارای الماس  Riviere   هستند در نظر میگیرند. این گردنبند با مهارت فوق العاده ای از الماس اصیل 34 ساله که در طلا و نقره قرار گرفته است ساخته شده که توسط ملکه به نوه دختری اش پرنسس مارگارت هدیه داده شد.

 

 

 

 

 

  1. حلقه لورنس گراف :

    جواهر ساز انگلیسی لورنس گراف انگشتر را به قیمت 2.6 میلیون دلار در زمان مذایده کریستین خریداری کرد این قطعه به سب مرکزیت الماس قرمز بلوطی رنگشو حتی کمیابتر از آن به سبب الماس هشت ضلعی آن بسیار متفاوت و فوق العاده است.

 

 

 

 

 


  1. انگشتر بولگاری :

    شگفت انگیز و چشم گیراین انگشتر با الماس آبی یک انگشتر دست ساز بولگاری است که متعلق به یک کلکسیونر اروپایی در طول دهه 1960 صاحب آن این انگشتر را به همسرش به قیمت تخریبی 2.9 میلیون دلارهدیه داد، این قطعه را میتوان به عنوان یکی از گران ترین قطعات جواهر در دنیا در نظر گرفت.

 

 

 

 

 


  1. الماس سبز Sotheby :

    ممکن است باورش سخت باشد که قیمت این انگشتر با الماس سبز رنگ چقدر است، این انگشتر به قیمت 3.08 میلیون دلار به فروش رسیده است، برای اولین بار در مذایده Sotheby  در قسمت جواهرات شگفت انگیز دیده شد. این انگشتر تک الماس سبز رنگ است که در مذایده فروخته شد و وزن الماس آن در حدود 2.52 قیراط است.

 

 

 

 


  1. گردنبند ماری آنتوانت :

    متعلق به ماری آنتوانت، فرزند ملکه استرالیا ماری ترزا و پادشاه فرانسیس اول بود، قیمت تخمینی |آن در حدود 3.7 میلیون دلار است.

 

 

 

 

 

  1. حلقه الماس گولکوندای Sotheby :

    این جواهر از جمله قیمتی ترین جواهراتی است که تاکنون به مذایده جواهرات اعجاب انگیز Sotheby و کلکسیون پاییزی Jadeite سال 2011 به معرض نمایش گذاشته شد. با قیمت پیشنهادی 6.5 میلیون دلار بدون شک این انگشتر یکی از گران قیمت ترین جواهرات در دنیا به شمار می آید.

 

 

 

 

 

 

  1. گوشواره های الماس Goldconda :

    از معدن های Goldconda هند می آیند، همچنین کوسن های سلطنتی نیز نامیده می شوند به دلیل الماس های کوسن شکل اش هر گوشواره در حدود 23.11 قیراط است که برای اولین بار در ماه می سال 2011 در حراج بهاره جواهرات شگفت انگیز کریستین در هنگ کنگ دیده شد. آنها توسط خریدار ناشناسی به قیمت 9.3 میلیون دلار خریده شدند.

 

 

 

 

 

 


  1. الماس Cullinan :

    در طول مذایده سال 2009 این انگشتر الماس آبی ثابت کرد که مورد پسند جمعیت در حراج 6 ماه یک بار Sotheby  در جنوا قرار گرفته است و توانست به قیمت عجیب و غریب 9.69 میلیون دلار دست یابد.

 

 

 

 

 


  1. انگشتر 10 میلیون دلاری :

    این الماس آبی کوسن شکل که در مرکزیت آن قرار دارد توانست در مزایده به قیمت 10 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شود.

 

 

 

 

 

 

  1. انگشتر گراف صورتی :

    به ارزش 11.8 میلیون دلار این الماس که از معدن های آفریقای جنوبی آمده است قیمت گذاری شد، به همراه الماس صورتی 5 قیزاطی و الماس گراف نیز بر روی آن نصب شده آست تا حتی قیمت آن را بیشتر نیز کند.

 

 

 

 

7.

دستبند پلنگ Wallis Simpson :

در آن زمان متعلق به ادوارد هشتم بود ، در این قطعه جواهر به قیمت 12 میلیون دلار فروخته شده و خریدار ان شایعه است که مدانا باشد .

 

 

 

 

 

  1. تاج زمرد و الماس :

    به دستور پرنس آلمانی Guido Henckel Van Denresmarck ، او این تاج را به عنوان هدیه به همسر دومش کاترین در سال 1900 تقدیم کرد البته شایعاتی نیز بر این باور است که این تاج متعلق همسر امپراطور ناپلئون سوم در فرانسه است، با صرف نظر از انتقال مالکیت ان اگرچه که دارای یک ردیف زمرد تراش خورده مروارید شکل که در حدود 500 قیراط در کل هستند و یک خریدار ناشناس در حدود 12.76 میلیون دلار برای آن پرداخت کرد.

 

 

 

 


  1. انگشتر الماس دو سنگه بولگاری :

    این انگشتر به آسانی به یکی از گران قیمت ترین جواهرات تبدیل شد به دلیل دو الماسی که دارد. در سال 1972 از کلکسیون بولگاری ساخته شد. یک کلکسیونر آسیایی خواستار خرید این انگشتر با قیمت 15.7 میلیون دلار بعد از یک جدال سخت بر سر خرید آن شد.

 

 

 

 

  1. الماس قلب اقیانوس :

    گلوریا استوارت یکی از گران قیمت ترین جواهرات در سال 1998 در مراسم جوایز اکادمی را پوشیده بود این یاقوت Harry Winston قیمت تخمینی 20 میلیون دلار است و این قطعه کپی دقیقی از جواهری است که در تایتانیک وجود داشت. این قطعه جواهر گران قیمت ترین جواهر همسان است که تا کنون بر روی فرش قرمز در مراسم اسکار پوشیده شده و در مزایده به قیمت 3.5 میلیون دلار فروخته شد.­­­

 

 

 

 

 


  1. الماس گراف Wittelsbach :

    به قیمت 24.3 میلیون دلار به لورنس گراف در سال 2008 فروخته شد.شایعه بود که متعلق به امپراطوری Golkonda و شاه فیلیپ چهارم اسپانیایی که در جهیزیه دختر نوجوانش مارگارت ترزا قرار دهد در سال 1666

    2.

    الماس 30 میلیون دلاری بیکینی :

    قیمت ثبت شده برای تک قطعه جواهر یشم سبز در نوامبر 1997 در حراج هنگ کنگ کریستین قرار گرفت . گردنبند تقریبا 27 دانه یشم سبز 5 میلی متری به قیمت 9.3 دلار آمریکا فروخته شد.

    1.

    گراف صورتی :

    گفته شده است که گران قیمت ترین قطعه جواهر در تمام جهان است، به قیمت 46 میلیون دلاری در نوامبر سال 2010 فروخته شد. مشهور به گراف صورتی که به نوع دوم رنگ کلاس بندی شده است و در رتبه بندی بسیار عالی قرار می گیرد که ارزش آن را به حدود هر ق یراط 1.85 دلار می رساند.

 

پی نوشت : نام های خاص الماس ها مربوط به مکان هایی است که از آنها استخراج شده اند.