الیزابت تیلور

او یکی از بزرگترین بازیگران در طول تاریخ بوده است. او در ایالات متحده اروپا در یک خانواده آمریکایی به دنیا آمد و در سال های ابتدایی زندگی اش بازیگری را شروع کرد. والدین او نیز هنرمند بودند، مادرش پیش از ازدواج با همسرش شروع به بازی کرد و پدرش نیز تاجر هنری بود او اولین نقش اش را پیش از سن 10 سالگی در فیلمی به نام ” در هر دقیقه یک نفر به دنیا می آید” ایفا کرد، مدت کوتاهی پس از آن چهره ی او با بازی در فیلمی به نام ” national velvet ” مشهورتر شد در واقع چشمان زیبای او و مژه های بلنداش موجب مشهور شدن بیشتر او در فاصله ی کمتری گشت.او از بدو تولد عاشق جواهرات بود، یکی از خاطرات معروف او این بود که خودش تعریف می کند ” من تا 10 روز پس از تولدم چشم باز نکردم و زمانی که چشم باز کردم اولین چیزی که دیدیم یک انگشتر نامزدی بود و از آنجا بود که علاقه من به جواهرات آغاز شد” او یکی فوق العاده ترین کلکسیون های جواهرات را در طول تاریخ داشته است. یکی از جملاتی که از او به نقل قول یاد می شود این است که ” دختران بزرگ الماس های بزرگ احتیاج دارند”

 

 

کلکسیون بزرگ او در زمان ازدواج اش با همسر سوم اش گسترده تر گشت. ریچارد تاد ( 1958_1957) همسر او در واقع در یک حادثه ی هواپیمایی از دنیا رفت اما در زمان حیات اش به هر بهانه ای و یا هر مناسبتی قطعه ای جواهر بسیار استثنایی هدیه می داد که کلکسیون او را فوق العاده تر می کرد که این هدایا شامل سِت یاقوت کارتیر که داراری الماس و یاقوت در گردنبند و گوشواره و دستبند اش بود.

 

 

این هدیه شگفت انگیز در زمانیکه او همراه همسرش مایک، در استخر بودند به او هدیه داده شد. او پس از فوت همسرش با دوست او ازدواج، ادی فیشر رابطه ی عاشقانه برقرار کرد. وقتی آنها رابطه ی عاشقانه شان را آغاز کردند Eddie Fisher  هنوز با همسراش Debbie Reynold  در رایطه بود اما کمی پس از آن از هم جدا شدند و و او با یک انگشتر الماس سفید 4 غیراتی از الیزابت تیلور خاستگاری کرد ، کلکسیون جواهرات او پس از ازدواج با Eddie Fisher  با هدایایی که او به مناسبت های مختلف به همسرش می داد روز به روز گسترده تر می شد مانند گردنبند  Floral Champagne , Cognac   و گل سینه ای با الماس سفید لکه دار طراحی شده توسط بولگاری.

بیشتر از همه همسر پنجم او ریچارد برتون ، جواهرات خیره کنندی ای را به کلکسیون او اضافه کرد. اکثر انها از نظر تاریخی اهمیت زیادی داشتند مانند الماس تاج محل و La Peregrina Pearl . برتون به عنوان هدیه روز ولنتاین در تاریخ 1969 گردنبند و گوشواره زمرد و الماس به همراه گل سینه زمرد کلمبیای که قیمت آن را در حدود 6.578.500$  در یک مظایده تخمین زدند.

کریسمس، برای ریچارد برتون،روز بسیار مناسبی برای دادن هدیه ای فوق العاده به همسر عزیزش الیزابت تیلور بود این هدیه انگشتری با نگین های الماس و یاقوت که طراحی شده توسط  Van Cleef & Arpels  بود. جزئیات این هدیه ارزشمند شامل یک یاقوت 8.24 غیراتی بود که در یک مظایده بسیار بزرگ به ارزش 4 میلیون دلار فروخته شد.

 

Floral champagne

 

 

Ruby and diamond ring

 

Colombian emerald

 

La peregrine pearl

 

White diamond tremblant brooch by Bulgari

 

Taj mahal diamond

 

 

کلکسیون او تنها با هدایایی که از همسرانش گرفته بود که کامل نشده بود بلکه برخی از جواهرات نفیس این کلکسیون از طرف دوستان او ویا طراحان جواهرات مشهوری به او هدیه داده شده بود مانند Jed Arthur Rosenthal ( JAR )   کسی بود که جواهری دست ساز را به او هدیه داد جواهری که یک جفت الماس کروی و یاقوت کبود چند رنگ بود که در سال 2001 خریداری شد.

 

pair of spherical diamond and multi colored sapphire

 

اندی بعد از آن در سال 1991 او با همسر آخرش Larry Fortensky  درمزرعه ای به نام  Neverland  که متعلق به مایکل جکسون بود ازدواج کرد.

 

 

تیلور و جکسون دوستان صمیمی و ستاره هایی از دوران کودکی بودند که احساس درک متقابلی از یکدیگر داشتند. جکسون در دوران دوستی یشان هدایای شگفت انگیز فراوانی را به تیلور هدیه کرده بود از جمله آنها کیفی به شکل فیل بود که از جنس تیتانیوم بود که با مروارید و الماس ویاقوت تزئین شده بود. گفته می شود که او در ازای این هدیه یک فیل واقعی به مایکل جکسون هدیه داد و به آن فیل های تعویضی گفت.

 

 

بخش دیگری از کلکسیون او تشکیل شده از جواهراتی بود که او خودش برای خودش خریداری کرده بود. یکی از آنها گردنبندی از الماس های زرد و سفید با زمرد گل شکل و برگ هایی که از عقیق سبز. او این ست خیره کننده را در مراسم اهدای جوایز آکادمی در سال 1993 پوشیده بود، و در این مراسم جایزه انسان دوستی Jean Hersholt  را از آن خود کرد.

مدت کمی پس از آن یکی دوستان بسیار نزدیک او بر اثر بیماری ایدز درگذشت و پس از مرگ او، الیزابت تیلور یک موسسه ی  HIV/AIDS  بنا کرد تا به تحقیقات در زمینه ی این بیماری و مشکلات آن بپردازند.

 

 

استعداد فوق العاده ی او در زمینه ی بازیگری و کلکسیون شگفت انگیز او از جواهرات برای همیشه در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

زمانی او گفت: من عاشق پوشیدن جواهرات ام، اما نه به خاطر اینکه آنها متعلق به من هستند، شما نمی توانید صاحب تلو،لو، باشید، تنها می توانید آن را ستایش کنید. بدیهی است که جواهری که یک بار توسط یک سوپراستار پوشیده شده باشد برای قرن های متوالی همچنان مورد تحسین همگان قرار خواهد گرفت.