الماس تراش گرد:

الماس های تراش گرد مشهورترین نوع الماس است که تقریبا 75% از الماس های فروخته شده را به خودش اختصاص می دهد. مطابق مکانیزم اشکال آن، الماس ها ی گرد عمدتا به عنوان اشکال تجملی و لوکس در هنگام قرار گرفتن در مقابل انعکاس نور به شمار می آیند در هنگام بزرگنمایی روشنایی بالقوه.

تراش شاهزاده :

الماس برش شاهزاده برای اولین بار در سال 1980 ساخته شد که به عنوان لوکس ترین شکل الماس مخصوصا برای حلقه های نامزدی به شمار می آید. تراش های شاهزاده ای انتخاب بسیر مناسبی برای تقریبا هر نوع حلقه ای به دلیل انعطاف پذیرشان در کار به شمار می آید.

الماس های تراش بیضی :

الماس های بیضوی تراش های فوق العاده، اصلاح شده هستند ( تقریبا مثل همان الماس های تراش گرد ، دو تا از اشکال الماس های دارای یک آتش و درخشندگی یکسانی هستند اگرچه تراش های بیضی مزیت باریکه اضافه شده را در تراش شان دارند که موجب می شود که بزرگتر به نظر بیاید.

الماس تراش گلابی شکل :

الماس تراش گلابی شکل، مثل توپ فوتبال است که با تراش های بی نظیری اصلاح شده است، به دلیل اینکه الماس گلابی شکل دراز و باریک است، که همچنین بزرگتر به نظر می آید.

قیراط به غیرات اش، الماس های گلابی شکل یکی از بیشترین سطح ها را در الماس ها دارند و انتخاب بسیار مناسبی است زمانیکه در تلاش برای دریافت بیشترین سایز و اندازه باشید.

الماس های مرواریدی شکل:

اصلاح شده یک ترکیبی از شکل دایره ای و گلابی شکل است با یک نقطه ی مخروطی در یک انتهای آن مطلوبا الماس مرواریدی شکل می بایست تقارن متناسبی داشته باشد،و آن نقطه باید در امتداد گردش قرار بگیرد .

شانه ها و باله ها ( انحنای بالایی و پایینی قسمت راست و چپ الماس ) که باید شکل یکسانی از انحنای قرینه دار شکل دهد.

 

الماس تراش بالشتکی :

ترکیبی از تراش چهارگوش و انحنای گرد است.بیشتر شبیه بالش،این تراش کلاسیک در حدود 200 سال است که موجود میباشد. و در اولین قرن از وجودش به عنوان مشهورترین شکل الماس شناخته شد. ( شبیه به تراش گرد امروزی )

الماس تراش زمرد : ظاهر منحصر به فرد الماس برش زمرد به سبب تراش های مرحله ای اش و شبکه های بزرگ و وسیع اش است. الماس های تراش زمرد، سرسرایی از انعکاس نور آینه ای تولید می کنند همراه با اثر متقابل نور و سطوح تیره ، معمولا ذرات درونی و رنگ بدنه در الماس های تراش زمرد آسان تر قابل رویت هستند.

الماس های تراش اشر :

الماس های تراش اشر برای اولین بار در سال 1902 توسط برادران اشر از هلند است که نمونه ی اولیه از الماس تراش زمرد است . تراش اشر شبیه به تراش زمرد است اما در فرم مربع با سطوح عریض تر و نوک بلندتر این ترکیب معمولا فوق العاده تر به نظر میرسد تا تراش زمرد.

الماس تراش شعاعی :

الماس شعاعی اولین تراش مستطیلی فوق العاده ای است برای الگوی گوشه ای و اضافه شده به هردو قسمت نوک و شبکه ها می باشد که موجب ساخت الماس با روح و طراوت می شود، شکل مربعی تعدیل یافته پل مناسبی میان تراش بالشتکی و تراش شاهزاده است و به همین خاطر است ظاهر زیباتری با قرار گرفتن در کنار هر دو الماس گرد و گوشه دار به خود می گردد.

الماس تراش قلبی :

الماس قلبی شکل با تراش درخشان اش یک سنبل بی نظیر از عشق است، در آویز های تکی به اندازه ی حلقه ها محبوب و پر طرفدار. الماس های تراش قلبی با غیرات کمتر از 50 انتخاب زیاد مناسبی نیستند از آنجایی که الماس قلبی شکل در الماس های کوچکتر سخت تر قابل رویت است مخصوصا وقتی در حالت شاخه دار قرار دارند.