در اینجا بهترین رده‌بندی ۱۰ تا از برترین برندهای جواهر در تمامی دنیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

10. Cartier

در سال ۱۸۴۷ در پاریس توسط لوییس فرانسیس کارتیر تاسیس شد. کارتیر به ساخت اولین ساعت مچی‌های کاربردی معتبر است که در پاسخ به انتقاد یک خلبان از ساعت‌های جیبی که برای خلبانی بسیار پرزحمت بودند ساخته شد. کارتیر صاحب گردنبند الماس معروف است که برای شاه شاهان خواننده‌ای به نام سینگ و همچنین مهارجه پایتخت ساخته شد. کارتیر جواهرساز مورد علاقه خانواده‌های سلطنتی در تمام دنیاست.
شاه ادوارد هفتم انگلستان از کارتیر به عنوان شاه جواهرسازان و یا جواهرساز شاهان یاد کرد. کارتیر قطعاتی از جواهر را برای تاج‌گذاری ادوارد هفتم ساخت کسی که ۲۷ تاج در یک حکم سلطنتی سفارش داد.

9. Mikimoto

شرکت مروارید‌های تجملی یک خانه طراحی جواهر مروارید تولید کننده لوازم آرایش ژاپنی است. موسس آن میکیموتو اولین نمونه مروارید پرورش یافته را خلق کرد کاری که به طور موثری صنعت مروارید را به گونه‌ی شناخته شده امروز ساخت.

8. Harry Winston

جواهر ساز تجملی آمریکایی هری وینستون سازنده ساعت‌های سوئیسی است. وینستون به عنوان‌های مختلفی معروف است از جمله اولین آن جواهرساز ستاره‌ها، الماس‌های او در فیلم‌های آلفرد هیچکاک به نام‌های (بدنام، فارغ‌التحصیل با بازی داستین هافمن) و همچنین فیلم‌هایی از وودی الن همچون “همه میگن من عاشقتم” و “چطور یک پسر رو در ده روز از دست بدیم” ظاهر شد البته این‌ها فقط تعدادی از آن‌ها بودند. او هالیوود را برای هیجان زده کردن مردم از طریق دنیای جواهرات با کیفیت می‌دید، او اولین بار این کار را از طریق قرض دادن الماس به جنیفر جونز در سال ۱۹۴۳ برای جشن آکادمی اواردز انجام داد و به محض اینکه استقبال عمومی را از الماسش دید این روند را ادامه داد و کمپانی او هنوز هم به عنوان کمپانی‌ای تائید شده توسط افراد مشهور شناخته شده است.

هری وینستون فلسفه‌ی جدیدی از طراحی جواهر را به هنر با تمرکزش بر روی سنگ‌های جواهر نسبت به طلایی که آنها بر رویش قرار گرفته بودند.

7. Van cleef & Arples

جوان فرانسوی آلفرد ون کلیف و استلا آرپل کمپانی ون کلیف و آرپل را شکل دادند و در کنار آن‌ها برادران آرپل، چارز، جولیان و لوئیس قرار گرفتند. این کمپانی به دلیل نوع استفاده‌اش از گل‌ها حیوانات و فرشته‌ها معروف شده است. دیده شده که شهبانو فرح، دوشس وینسور، گریسی کلی و الیزابت تیلور از جواهرات ون کلیف استفاده کردند.

تنها قطعه‌ی متمایز آن ساعت کادنا است احتمالا خواسته‌ی ویندسور از محصولات دوک و دوشس این بوده که قطعه‌ای را خلق کند که نماد اتحاد دو خانواده باشد. کادنا به دلیل قفلش سبک فرانسوی دارد که مکانیسم یک قفل را در برمی‌گیرد در اوایل قرن بیستم ساعت‌ها به عنوان وسیله‌ی زینتی مردها به حساب می‌آمدند ساعت‌های کادنا به دنبال ایجاد تغییر از طریق خلق ساعتی که در عین با استایل بودن زنانگی خود را دارد، بودند.

6. Buccellati

بوچلاتی، جواهرساز ایتالیایی در سال ۱۹۱۹ در میلان تاسیس شد، موسس آن ماریو بوچلاتی یک‌شبه مشهور شد وقتی که به وسیله پاپ پیوس یازدهم تبلیغ شد تا برای پرنسس مارگارت یک گردنبند بسازد برای بزرگداشت اولین دیدار یک عضو خانواده سلطنتی از یک مقام پاپ در طول هزاران سال

5. Tiffany & co

تیفانی توسط چارلز ال تیفانی و جان بی یانگ در شهر نیویورک تاسیس گردید تیفانی و کو دارای تاریخ زیادی است و تاریخچه‌اش را در آمریکا جشن گرفته است. تیفانی اند کو به طور کاملا تصادفی لوگوی یانکی‌ها را در نیویورک خلق کرد. آنها صاحب جواهر تاج فرانسوی هستند همچنین طرح به روز شده مهر برزگ ایالات متحده را طراحی می‌کند.

4. Chopard

لوئیس الیس شوپارد کارگاه ساعت‌سازی خود را در سال ۱۸۶۰ شروع کرد. او با خلاقیتش معروف شد. استفاده از حالت‌های مختلف و تلفیقی هنر وتکنولوژی هنرمندی اوست. پس از مرگش، او نتوانست که پسرانش را متقاعد کند تا پیشه این کمپانی را ادامه دهند بنابراین توسط کارل شوفل خریداری شد. کارل هنوز به فعالیت‌های شوپارد رسیدگی می‌کرد اما شوپارد به صورت عمده به وسیله کارل فردریچ که بخش‌های ساعت‌های مچی را مدیریت می‌کرد اداره می‌شود و دخترش کارولین مدیریت کلکسیون زنانه را بر عهده دارد.

3. Piaget

در سال ۱۸۷۴ در سویس توسط جورج پیاژه تاسیس گردید. این کمپانی ساعت به حرکتش به سمت ساخت ساعت‌های فوق ظریف معتبر است. جورج پیاژه اولین ساعت فوق‌العاده ظریف را در سال ۱۹۵۷ طراحی کرد هر سنگی در هر ساعت پیاژه توسط دست تراش خورده و به صورت دستی به ساعت افزوده شد است تا از بالاترین خصوصیات رنگی و وضوح برخوردار باشد.

2. Bvilgari

یک کمپانی ایتالیایی که در سال ۱۸۸۴ توسط مهاجر بلغارستانی تاسیس شد و پس از مرگ او کمپانی توسط فرزندانش اداره گردید. کمپانی هنوز هم به طور کلی توسط فرزندان او اداره می‌شود. جواهرات بولگاری طراحی‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد که معمولا مورد تقلید قرار می‌گیرد

1. Graff

الماس‌های گراف در سال ۱۹۶۰ توسط لارنس راف تاسیس شده آنها در خلق قطعه‌هایی از الماس‌های با کیفیت‌های بالا و کمیاب تخصص دارند. اخیراً گراف در محدوده تبلیغاتی انحصاری در غرب لندن به نام میفر قرار گرفته است. لارنس گراف تجارت جواهر خود را به عنوان شاگرد در سن ۱۵ سالگی در شهری از استپنی شروع کرد.